Det lokale forenings- og handelsliv
Forenings- og handelslivet fylder meget i mange lokalområder.
Foreningslivet
En betingelse for at melde sig til en frivillig opgave er viden om hvem og hvad.
- Hvad laver de?
- Hvorfor er det sjovt?
Der skal LYST til at melde sig som frivillig.
Rigtig mange mennesker er klar til det frivillige
- blot de ved noget om det.
Har du et bedre værktøj end hjemmesiden til din digitale synlighed, så brug det.
Blot du prioriterer fortællingen om dig selv
- og eventuelt supplerer med Facebook.
Handelslivet
Alt hvad vi kan købe i den lokale butik, findes i større udvalg i større byer og på nettet
- og kan der købe lige så billigt - eller billigere.
Den unikke butik og de unikke ansatte findes kun her i lokalområdet.
Lysten til at handle lokalt i den og møde dens lokale ansatte kommer gennem fortælling om butikken og menneskene.
Effekten af opfordringer til at handle lokalt halter kilometer efter lysten til det.
Ensidigt brug af Facebook
= fravalg af de mange, der ikke er på Facebook.
Bemærk ...
Facebook er sat i verden af helt andre grunde end at servicere og skabe overblik.
Facebook gør, at vi fjerner os mere og mere fra hinanden.
- uden at bemærke det.
Den afgørende synlighed
Næste gang du ser opfordringen ”Handel lokalt i xxxby”, så prøv at google ”Butikker og handelsliv i xxxby”.
Hvad giver dig lyst til at handle i xxxby?
Næste gang du ser nogen søge frivillige til en forening eller til et arrangement, så prøv at google foreningen eller arrangementet.
Hvad giver dig lyst til at melde dig som frivillig?
Graden af lokal synlighed er givetvis afgørende for såvel antallet af kunder som interessen for det frivillige.