2LOKAL.DK + 8543.dk 8544.dk

2LOKAL.DK + 8543.dk 8544.dk

FACEBOOK

Facebook er digital flaskepost

Lokalområderne er i dag "hårdt ramt" af Facebook.

Vores tillid til Facebook som et godt værktøj til overblik og digital synlighed i lokalområdet er tårnhøj.

Sandheden er, at det modsatte af digitalt overblik og overskuelighed er Facebook.

Som flasken i vandet

Facebook er internettets svar på den flaskepost, du smider i havet.

Vind og vejr afgør, hvor den ender og hvem der ser den.

Det kan være en lokal, og det kan være en i et andet land.

Selv om du går i strandkanten uden at lede efter flaskepost, finder du den måske pludselig alligevel.

Selv om du går i strandkanten og ønsker at finde flaskepost, gør du det måske ikke.

Måske er flasken bare druknet.

At noget er slået op på Facebook betyder langt fra, at det også bliver læst af alle i lokalområdet.

Facebook bestemmer, hvem der ser opslag

- og ændrer hele tiden kriterierne for modtagelse for at tjene flest mulige penge til sine aktionærer.

Forstå Facebook.

Facebook drukner i mængden

Ofte er lokalområdets mest sete opslag noget om en billig pris eller et sjovt/sørgeligt budskab, der begejstrer eller rører dybt.

Ind i mellem bliver et opslag set af rigtig mange

- og ofte af temmelig få.

Du husker din succes med opslaget, der hittede

- og er begejstret for Facebook.

Du glemmer alle andre opslag, der hurtigt druknede i den helt uoverskuelige mængde af annonceopslag og alt muligt andet fra hele verden.

Facebook er digital flaskepost
Flaskepost

Facebook eller 2LOKAL?

Teksterne her på 2LOKAL kunne jeg have valgt at lægge på Facebook i stedet for

- i én lang række.

Nogle ville have set et eller flere af opslagene, nogle ville ikke

- og nogle er ikke på Facebook og havde slet ikke adgang til at se dem.

Opslagene var hurtigt forsvundet i mængden - og ret umulige at finde frem til igen.

Overblik ...

- er et totalt misvisende ord i forhold til Facebook.

Alligevel ...

- forenings- og handelslivet

- Mødestedet Ådalen

- Kulturgrunden

- Hornslet i Udvikling

- Ådalens Købmand

+ mange andre lokale prioriterer Facebook frem for hjemmeside.

Fortæl ALT væsentligt og vigtigt på hjemmesiden, hvor alle altid nemt kan finde det.

Brug Facebook til korte beskeder + deling af LINK til alt det væsentlige og vigtige på hjemmesiden.

Husk

- de unge er for længst forsvundet fra Facebook, og mange er slet ikke på Facebook.

Til synlighed og god kommunikation er og bliver Facebook et godt supplement til hjemmesiden.

Ikke siden Facebooks opfindelse har så mange vidst så lidt om så meget.

Total lokal

Freelance journalist

Mogens Greve

Slotsvej 23, Karlby

8543 Hornslet

CVR 80229151

Kontakt

2lokal@djursk.dk

Mobil 4111 9910