HJEMMESIDER
Handel lokalt
At lokale butikker opfordrer til at handle lokalt, er selvfølgelig både OK og forventeligt.
Langt bedre er det dog at give lokale borgere LYST til at handle lokalt.
Vi er alle er digitale og henter hovedparten af vores information digitalt.
Derfor er det en rigtig god idé, at også handelslivet er digitalt tilstede og digitalt nærværende
- for at give lyst til det lokale.
Hjemmesiden er eneste GODE sted til digital synlighed og nærvær
- eller rettere – INDHOLDET på din hjemmeside er eneste middel til den digitale synlighed.
Andet end priser
Du bestemmer 100 % selv over hjemmesiden, og alle har nem og overskuelig adgang til alt døgnet rundt.
På hjemmesiden fortæller du det, der giver folk lyst til at handle lokalt (og bruger Facebook til at dele link til det).
Alle varer i de lokale butikker kan købes billigere på nettet og i nærliggende indkøbscentre og dagligvare butikker.
Det er andet end dine priser, der giver lokale borgere lyst til at handle ved dig.
Din butik er unik, du er unik, og dine medarbejdere er unikke.
Det er det, din hjemmeside skal fortælle om.
Dine egne gode historier er bedre reklame end reklame.
Husk lige ...
Din butik er unik, du er unik, og dine medarbejdere er unikke.
Det er det, din hjemmeside skal fortælle om.
Dine egne gode historier er bedre reklame end reklame.
Den gode hjemmeside
Gennem regelmæssige artikler, portrætter og interviews på hjemmesiden, giver du lokale borgere lyst til det lokale, når det er lokalt, unikt og nærværende.
Tænker alle lokale butikker sådan, og tænker lokalområdets fælles hjemmeside sådan, skaber du det digitale billede af den virkelighed, folk får lyst til besøge
- får lyst til at være en del af, bakke op om og engagere sig i.
Det kræver en fagperson
En god hjemmeside kræver en fagperson.
Godt indhold laves af fagpersoner.
Hjemmesidens fagopgaver koster - på lige fod med aflønning af de øvrige fagpersoner/håndværkere, du også er afhængig af.
Facebook er digital flaskepost.
Lokalområdet ser de opslag, Facebook tjener mest på.